I. TELEPORADA - INFORMACJA DLA PACJENTA
STANDARD ORGANIZACYJNY TELEPORADY W MSPZOZ W KOBYŁCE
- Teleporadaw MSPZOZ jest udzielana w formie porady telefonicznej.
- Teleporady są udzielane przez lekarzy/pielęgniarki/położne w zależności od problemu zdrowotnego zgłaszanego przez pacjenta.
- Termin teleporady (dzień i godzina) ustalany jest z pracownikami rejestracji pod numerami telefonów:
- Centrala z możliwością przełączenia do wszystkich komórek organizacyjnych:
tel. 22 182 25 80
wew. 1 - rejestracja ogólna
wew. 2 - rejestracja dzieci
wew. 3 - stomatologia
wew. 4 - rejestracja poradni specjalistycznej
wew. 5 - medycyna pracy
wew. 6 - gabinet zabiegowy
wew. 7 - poradnia ginekologiczno-położnicza
- Podstawowa Opieka Zdrowotna dorośli - rejestracja ogólna
- 22 786 39 38 lub 22 786 00 60
- Podstawowa Opieka Zdrowotna dzieci - rejestracja dzieci
- 22 786 10 36
- Poradnia ginekologiczno-położnicza
- 22 786 22 40
- Ambulatoryjna Opieka Specjalistyczna - rejestracja poradni specjalistycznej
- 22 786 01 40 - Przygotowanie pacjenta do teleporady:
- przygotować pytania,
- przygotować dokument tożsamości – w celu weryfikacji tożsamości Rozmówcy,
- przygotować kartkę i długopis,
- przebywać w miejscu, w którym można spokojnie prowadzić rozmowę. - Personel medyczny (lekarz/pielęgniarka/położna) kontaktuje się z pacjentem w wyznaczonym przez rejestrację terminie wizyty oraz potwierdza tożsamość pacjenta na podstawie danych, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz danych zawartych w dokumentacji medycznej lub deklaracji wyboru.
- Zaplanowana godzina teleporady może ulec przesunięciu ze względu na przedłużające się wcześniejsze porady /wizyty. Zaplanowana teleporada zostanie zrealizowana w ciągu najbliższej godziny, prosimy o oczekiwanie na telefon.
- Anulowanie teleporady: Anulowanie teleporady następuje w sytuacji, kiedy personel medyczny w terminie ustalonej teleporady podejmuje 3 próby nawiązania kontaktu z pacjentem w odstępie nie krótszym niż 5 minut i pacjent nie odbiera telefonu. W takich sytuacjach obowiązuje ustalenie nowego terminu teleporady przez pacjenta.
- Podczas teleporady lekarz dokonuje oceny stanu pacjenta, ustala czy teleporada jest wystarczająca dla aktualnego stanu zdrowotnego, czy konieczna będzie wizyta osobista, wizyta domowa, czy inne świadczenie medyczne.
- Pacjent ma prawo do zgłoszenia w trakcie teleporady woli osobistego kontaktu
z właściwym personelem medycznym. - Jeżeli przemawiają za tym względy medyczne, możliwe jest wystawienie elektronicznych dokumentów (np.: recepta, zwolnienie lekarskie), a także dokumentów w formie papierowej (np.: skierowania na badania diagnostyczne, do poradni specjalistycznych) do odbioru w rejestracji przychodni.
- Pracownicy przychodni informują pacjenta o sposobach realizacji otrzymanych: e-recept, e-zleceń na wyroby medyczne, e-skierowań, zleceń na badania dodatkowe, w szczególności laboratoryjne lub obrazowe, a także o możliwości założenia przez pacjenta Internetowego Konta Pacjenta (IKP). Informacje jak założyć IKP znajdują się na stronie: pacjent.gov.pl
- Instrukcje dotyczące sposobu realizacji:
E-recepty– po wypisaniu e-recepty pacjent otrzymuje powiadomienie sms zawierające kod recepty lub w przypadku braku możliwości odebrania sms otrzymuje informację telefoniczną z podaniem kodu recepty. W aptece e-recepta zostaje zrealizowana przez Pacjenta po podaniu otrzymanego kodu i swojego numeru PESEL.
E-skierowania– w chwili obecnej w przychodni nie ma możliwości wystawiana e-skierowań.
E-zleceniana wyroby medyczne – wystawiane są przez lekarza w programie lub za pośrednictwem portalu internetowego udostępnionego przez NFZ – eZWM. Po potwierdzeniu uprawnień pacjenta do otrzymania danego wyrobu medycznego zlecenie jest drukowanie. Pacjent odbiera zlecenie w rejestracji i udaje się do sklepu lub apteki bez konieczności wizyty w NFZ.
Realizacja zleceń badań dodatkowych laboratoryjnych lub obrazowych:
- badania: EKG, Holter, USG i badania laboratoryjne są realizowane na terenie przychodni
- badania RTG są realizowane u podwykonawców:
TOMMA ul. Gdyńska 1/3 Wołomin (na terenie Szpitala) tel. 734 834 233
Przychodnia DEKAMED ul. Poprzeczna 18 KOBYŁKA tel. 722 061 455
Miejski Ośrodek Zdrowia w Zielonka ul Mickiewicza 18 tel. 22 763 57 08
Pacjent sam umawia się na badania. - Przekazywanie dokumentacji medycznej
a) Pacjenci umówieni na teleporadę mogą przesyłać do przychodni swoją dokumentację medyczną za pośrednictwem maila:
- dokumentacja-poz.dorośli@mspzoz.pl,
- dokumentacja-poz.dzieci@mspzoz.pl.
- dokumentacja-specjalistyka@mspzoz.pl.
- dokumentacja-stomatologia@mspzoz.pl.
- dokumentacja-poradnia.k@mspzoz.pl
Dokumentacja po wydrukowaniu dołączona jest do dokumentacji pacjenta, a następnie wykasowana z maila.
b) MSPZOZ przesyła drogą elektroniczną dokumentację medyczną tym pacjentom, którzy zadeklarowali chęć pozyskiwania informacji drogą elektroniczną i dopełnili formalności dotyczących jej przekazywania:
- wypełnili formularz i podpisali w obecności pracownika rejestracji,
- podali adres e-mail, na który będą wysyłane informacje w formie spakowanego zaszyfrowanego pliku,
- podali numer telefonu, na który zostanie wysłane SMS-em hasło do rozpakowania zaszyfrowanego pliku.
II. CO TO JEST IZOLACJA DOMOWA
Osoby, u których COVID-19 przebiega łagodnie, nie zawsze wymagają pobytu w szpitalu. Zamiast tego lekarz może im zalecić izolację w warunkach domowych, aby nie narażały innych na zakażenie.
Izolacja domowa oznacza konieczność przebywania w osobnym pomieszczeniu z odpowiednim poziomem wentylacji, w domu albo w innym wyznaczonym do tego
celu miejscu i w miarę możliwości korzystania z oddzielnej toalety. Izolacją możemy być objęci przez czas występowania objawów choroby albo przez inny okres.
Podczas izolacji domowej pamiętaj o kilku ważnych zasadach:
- Nie przyjmuj gości.
- W domu powinni przebywać tylko opiekunowie osoby z podejrzeniem lub potwierdzonym zakażeniem wirusem wywołującym COVID-19.
- Odseparuj się od pozostałych domowników.
- Jeżeli masz maseczkę, stosuj ją, kiedy znajdujesz się w pomieszczeniu z innymi osobami. W ten sposób chronisz innych.
- Przebywaj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu z oknem, które można otworzyć.
- Jeżeli dzielisz toaletę z innymi domownikami, dokładnie wyczyść ją po każdym użyciu.
- Używaj osobnych ręczników, naczyń, sztućców, szklanek, pościeli i innych przedmiotów, z których w normalnych okolicznościach korzystają wszyscy domownicy.
- Proś znajomych, sąsiadów, lub środowiskowych pracowników opieki zdrowotnej o pomoc w codziennych sprawach, takich jak zrobienie zakupów czy wykupienie leków.
- Unikaj bezpośredniego kontaktu z innymi osobami, np. poproś o pozostawienie zakupów przed drzwiami.
- Myj ręce przed każdym kontaktem i po każdym kontakcie z innymi osobami.
- Stosuj się do zaleceń personelu medycznego i dzwoń do przychodni, jeżeli Twój stan ulegnie pogorszeniu.
III. CZYM JEST KWARANTANNA ?
Kwarantanna oznacza odseparowanie i ograniczenie możliwości przemieszczania się osób, które potencjalnie były narażone na kontakt z wirusem wywołującym COVID-19, ale aktualnie są zdrowe i nie mają żadnych objawów. Kwarantanna jest zazwyczaj obowiązkowa i trwa co najmniej 14 dni. Przeważnie odbywa się w warunkach domowych, ale w szczególnych sytuacjach może być prowadzona w szpitalu lub innych przeznaczonych do tego celu miejscach.
Jeżeli odbywasz obowiązkową lub zalecaną kwarantannę, pamiętaj o kilku ważnych zasadach:
- Zostań w domu (tzn. nie chodź do pracy, szkoły ani w miejsca publiczne), a także:
- Obserwuj się pod kątem objawów COVID-19, takich jak gorączka, kaszel czy duszność i trudności w oddychaniu. Jeżeli zauważysz u siebie jakiekolwiek objawy, zostań w domu i zadzwoń do przychodni po poradę.
- Jeżeli masz kaszel, gorączkę i/lub problemy z oddychaniem, stosuj maseczkę chirurgiczną, aby chronić przez zakażeniem osoby ze swojego otoczenia.
- Umów się ze swoim pracodawcą na pracę z domu.
- Sprzątaj i dezynfekuj dom, a przede wszystkim często dotykane powierzchnie i toalety. - Proś znajomych, sąsiadów, lub środowiskowych pracowników opieki zdrowotnej o pomoc w codziennych sprawach: zrobieniu zakupów czy wykupieniu leków.
- Kontaktuj się z rodziną i znajomymi przez telefon, email lub media społecznościowe.
- Zdobywaj informacje o COVID-19 z zaufanych źródeł.
- Dbaj o aktywność fizyczną i staraj się pozostać w dobrej kondycji.
IV. JAK PRRZYGOTOWAĆ SIĘ DO WIZYTY DOMOWEJ W CZASIE PANDEMII WIRUSA SARS CoV-2
- zamknij zwierzęta domowe,
- wywietrz pomieszczenie, w którym będzie się odbywała wizyta,
- przetrzyj klamki i powierzchnie często dotykane preparatem dezynfekcyjnym lub umyj wodą z detergentem,
- przed umówioną godziną wizyty umyj dokładnie ręce wodą z mydłem i załóż maseczkę,
- w czasie wizyty w pokoju powinien być tylko pacjent, a pozostali domownicy powinni przebywać w innych pomieszczeniach,
- w sytuacji, gdy podczas wizyty jest niezbędna obecność innego domownika, w stosunku do takiej osoby będzie przeprowadzony wywiad epidemiologiczny i obowiązkowo ta osoba musi mieć założoną maseczkę ochronną,
- drzwi do pokoju w którym przebywa pacjent muszą być otwarte,
- drzwi do pozostałych pomieszczeń powinny być zamknięte,
- w korytarzu przy drzwiach wejściowych przygotuj wolne miejsce do załażenia/zdjęcia przez pracownika medycznego środków ochrony indywidualnej,
- w związku z koniecznością skrócenia wizyty ze względów epidemiologicznych do max 15 minut wszystkie zalecenia, wątpliwości zostaną omówione poprzez teleporadę z pacjentem lub jego rodziną.





Miejski Samodzielny Zakład Opieki Zdrowotnej w Kobyłce świadczy usługi medyczne w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej oraz wielu specjalizacji. W ramach umowy z NFZ leczymy dzieci i dorosłych. Mamy również Poradnię dla kobiet, w ramach której wykonujemy profilaktyczne badania ginekologiczne oraz prowadzimy edukację przedporodową.
Zapewniamy mieszkańcom kompleksową opiekę medyczną dzięki doświadczonej i wykwalifikowanej kadrze medycznej. Chcemy, aby nasza Przychodnia była miejscem opartym na wartościach, gdzie dba się nie tylko o zdrowie, ale również o samopoczucie Pacjenta. Dlatego staramy się na bieżąco monitorować jakość świadczonych usług. Pragniemy zmieniać się dla Państwa, bo Pacjent jest dla nas najważniejszy.